wtorek, 23 maja 2017

Wegańskie masło awokadowe #2

Weganie nie używają masła, trzeba sobie stworzyć własne smarowidło, ale powiem Wam, to własne pobija na łeb i na szyję najlepsze masło z najlepszej przetwórni mleczarskiej. Masło awokadowe to cud - miód i orzeszki. Nie muszę dodawać, że one jest bezglutenowe z natury. W ogóle to dieta wegańska jest bardzo bliska bezglutenowości. W tej diecie mało się piecze, a wypieki to głównie mąki, a na diecie wegańskiej mijają ciągotki do przekąszania jakichś słodkości, więc już się tyle nie piecze. Jest to dieta wysokowęglowodanowa, więc zaspokaja potrzebę na cukry, dlatego że słodycz tkwi w owocach, których weganie jedzą bardzo dużo. Zawsze byłam uzależniona od słodkości, ciasteczek, muffinek, a teraz się od tego uwolniłam, a zaskoczyło mnie to zupełnie, bo nie miałam takich oczekiwań. Mój weganizm wynika z pobudek czysto ideologicznych, a tu taki przyjemny bonusik w postaci uwolnienia od wiecznego zapotrzebowania na coś słodkiego.
No to zapraszam na awokadowe masełko.

* * *
Składniki (proporcja dla 2 osób):
  • 1 miękkie awokado
  • pół cytryny
  • oliwa
  • sól, pieprz, oregano, bazylia
Wykonanie:
1. Przekrawamy awokado na pół i łyżeczką wydrążamy miąższ, który następnie rozgniatamy widelcem i wciskamy sok z połowy cytryny. Następnie dajemy około łyżki oliwy, solimy, pieprzymy, sypiemy oregano i bazylię, mieszamy i gotowe.
Przepyszne :-)










8 komentarzy:

  1. Masło z avocado nie dość że brzmi pysznie to jeszcze jest mega zdrowe i korzystne dla cery :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I smakuje pysznie. Strasznie żałuję, że tak późno przeszłam na weganizm. Pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  2. właśnie tego szukałam, dzisiaj będę próbowała zrobić takie masełko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, uwielbiam to masełko, pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  3. A tego jeszcze nie próbowałem, muszę się skusić. Uwielbiam awokado!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam, a to masełko avocadowe jest pierwsza klasa, polecam :-)

      Usuń