czwartek, 22 czerwca 2017

Wegańskie pesto z cukinii ze słonecznikiem + filmik


Przepis, który dziś przedstawiam, nie jest mojego autorstwa, znalazłam go na youtube (klik), zachwycił mnie swoją prostotą i pysznym smakiem, także musiałam go wypróbować. Danie jest łatwe, szybkie, przepyszne i wegańskie - coś wspaniałego, Odrobinę je zmodyfikowałam.
Ogromnie polecam :-)

Może być również bezglutenowe jeżeli użyjecie makaronu bezglutenowego.

Do przepisu dołączony został filmik (11.10.2019 r.) -> na końcu posta.

Serdecznie polecam :-)

* * *
Składniki (proporcje dla trzech osób):
  • 250 g makaronu spaghetti
  • 2 cukinie
  • 2 ząbki czosnku lub czosnek granulowany
  • spora garść słonecznika
  • spora garść świeżych liści bazylii
  • oliwa
  • sól, pieprz, oregano i bazylia
  • pomidorki koktajlowe do dekoracji
Wykonanie:
1. Zaczynamy od uprażenia słonecznika.















2. Cukinie kroimy w plastry i smażymy na oliwie, sypiemy trochę soli, sporo oregano i bazylii i trochę pieprzu.













3. Gdy cukinia już się przysmaży, dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę. W międzyczasie gotujemy makaron jak zwykle.













4. Do naczynia przekładamy usmażoną cukinię wraz z całą oliwą z patelni, uprażony słonecznik i liście bazylii, blendujemy.




















5. W czasie blendowania próbujemy i ewentualnie dosalamy, możemy też dodać oliwy, pesto nie może być zbyt gęste. 













6. Następnie mieszamy pesto z makaronem w misce i takie już pomieszane podajemy na talerzu przyozdobione pomidorkami koktajlowymi i listkami bazylii.
Smacznego :-)














Poniżej zapraszam na filmik:


4 komentarze: