piątek, 8 września 2017

Wegańskie i bezglutenowe gofry gryczane #16

Dziś przedstawiam przepis na wegańskie i bezglutenowe gofry, który powstał na bazie mojego poprzedniego przepisu na gofry bezglutenowe -> klik, a inspiracją do stworzenia wersji wegańskiej stał się przepis z bloga Hello Morning. Kuchnia Roślinna -> Pyszne wegańskie idealnie chrupiące gofry
Tym przepisem można się przekonać jak łatwa i przyjemna jest kuchnia wegańska, te gofry są błyskawiczne, nie trzeba ubijać białek na pianę ani się denerwować, że tylko te pierwsze będą chrupiące. W tym przepisie wszystkie są idealnie chrupiące. Coś wspaniałego.
Zapraszam do gofrowania :-)

* * *
Składniki (proporcje na kilkanaście gofrów, nie liczyłam ich, ale 3-osobowa rodzina naje się do syta):
  • 1 szklanka mąki gryczanej
  • 1/2 szklanki mąki ryżowej
  • 1/2 szklanki mąki z ciecierzycy
  • sok z jednej pomarańczy
  • 3 łyżki oleju słonecznikowego
  • 2 szklanki mleka roślinnego
  • 2 łyżki cukru
  • szczypta soli
  • cukier waniliowy albo  odrobina ekstraktu waniliowego
  • 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
Wykonanie:
1. Wszystkie składniki wrzucamy do miski i miksujemy. Stworzy się ciasto o idealnej konsystencji.














2. Gofrownicę polecam natłuszczać (ja tego nie zrobiłam i mi przywierały gofry) i wylewamy ciasto na rozgrzaną gofrownicę i smażymy gofry jak zwykle. Usmażone posypujemy cukrem pudrem i zjadamy tak jak lubimy, z owocami, konfiturą, syropem klonowym, jak kto woli.
Smacznego :-)









4 komentarze:

  1. Wow, naprawdę niesamowicie wyglądają te gofry - i jeszcze są bezglutenowe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę są zaskakujące, a ja się przekonałam, że bez jajek wszystko się może udać i jest to zdrowsze. Najpierw poprawił się mój stan zdrowia po odrzuceniu pszenicy, chociaż nie mam celiakii, to dopiero weganizm spowodował spektakularną poprawę samopoczucia, także każdemu polecam. Uwolnijmy się od wszechogarniającej nas propagandy mięsno-nabiało-jajecznej, że o glutenie nie wspominając, a przekonamy się jak bardzo może poprawić się nasza jakość życia. Pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  2. Nigdy nie jadłem gofrów tego typu - muszą być przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są chrupiące od pierwszego do ostatniego. Coś wspaniałego. Ogromnie polecam. Pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń