piątek, 12 sierpnia 2016

Słodki owsiany rarytas

Płatki owsiane u nas nadal rządzą. Dziś w postaci pysznego słodkiego rarytasu, który może być bezglutenowy, jeśli uda nam się kupić bezglutenowe płatki owsiane. Mnie się udało. Ten przepis pochodzi z książki Krystyny Siesickiej pt. "Przez dziurkę od klucza", ja go tylko odrobinę zmodyfikowałam i zmieniłam nazwę. W książce ten przepis określany jest mianem "makaroników", zrezygnowałam z tej nazwy, bo makaroniki kojarzą się całkiem inaczej, to typowy przepyszny francuski rarytas w niczym nie przypominający ten nasz owsiany
Serdecznie polecam :-)

* * *
Składniki (na jeden talerz ciasteczek):
  • 5 łyżek mleka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 1/2 paczki cukru waniliowego (pominęłam ten składnik)
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżeczki kakao
  • zapach pomarańczowy
  • paczka rodzynków i inne bakalie
Wykonanie:
1. W rondelku rozpuszczamy cukier z mlekiem.
















2. Gdy zagotuje się mleko z cukrem, to wsypujemy płatki owsiane i ewentualnie cukier waniliowy, mieszamy i gotujemy na wolnym ogniu jakieś 3 minuty.













3. Następnie dodajemy masło i kakao, mieszamy, i jeszcze 2 minuty gotujemy.















4. Na końcu dodajemy zapach pomarańczowy, rodzynki i inne bakalie, jeśli posiadamy, mieszamy i gorące wylewamy na jakiś płaski talerz.













5. Gdy już masa zostanie wylana na talerz, to musimy to wszystko łyżka dognieść do dna i wygładzić. Pozostawiamy do ostygnięcia. Gdy ostygnie to kroimy na kawałeczki i zajadamy te pyszności.
Smacznego :-)













8 komentarzy:

  1. fajna alternatywa dla "zwyczajnej" owsianki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis :) Zapraszam również do mnie po garść ciekawostek dotyczących diety bezglutenowej. O niektórych na pewno nie mieliście pojęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ten przepis to bomba cukrowa, ale przepyszna :-) Na pewno zajrzę. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  3. Dziękuję za ten blog :)
    Przepisy są świetne , urozmaicają nam- bezglutenowym ludzikom życie.
    Ostatnio robiłam ciasto marchewkowe, wyszło zabójczo i ma mało kalorii :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam ten post z prawdziwą przyjemnością :) Świetny ten przepis. Zapraszam również do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealne ciasto na niedzielne spotkanie z rodziną. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń