poniedziałek, 30 października 2017

Kotlety z groszku

Dziś polecam przyrządzić przepyszne kotlety z groszku. Najprostsze z prostych. Prościej się już nie da, a jest mega smacznie. Przepis nie jest mój, znalazłam go na youtube -> Burgery z groszku - Red Lipstick Monster, ale oczywiście odrobinę go zmodyfikowałam. Przepis jest wegetariański i może być bezglutenowy, gdy użyjemy bezglutenowej bułki tartej. Ja używam zwykłej, bo jak zawsze powtarzam, brać 18 zł za kg bezglutenowej bułki tartej to jest tak nienormalne, że słów mi brak.
A przepis gorąco polecam :-)

* * *
Składniki (proporcje na 14 kotletów):
  • 900 g mrożonego groszku (2 paczki z Hortexu)
  • 1 cebula
  • 1 jajko
  • bułka tarta
  • sól, pieprz, majeranek
  • tłuszcz do smażenia
Wykonanie:
1. Mrożony groszek wrzucamy na wrzątek i gotujemy kilka minut do miękkości.














2. Ugotowany groszek odcedzamy i zostawiamy do wystygnięcia. Kroimy cebulę w kosteczkę i smażymy ją na oliwie wraz z majerankiem. Następnie pozostawiamy do wystygnięcia.











3. Przestudzony groszek blendujemy trochę, tak by był trochę ciapkowaty, następnie dodajemy usmażoną cebulkę, przyprawiamy, mieszamy.













4. Następnie dodajemy jajko i mieszamy wszystko.















5. Z łatwością formujemy kotleciki i obtaczamy je w bułce tartej. Wychodzi około 14 kotletów.














6. Następnie smażymy je na złoto. Trochę się strzępią po krawędziach, ale i tak są przepyszne. Podajemy tak jak lubimy najbardziej. U nas z tłuczonymi ziemniakami i kiszoną kapustą.
Smacznego :-)















4 komentarze:

  1. Nie wiedziałam, że z groszku można robić kotlety :) fajny patent :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A jadłam kiedyś takie, tylko przyrządzone przez moją mamę - były naprawdę pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I takie są w istocie, polecam i pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń